zondag 1 oktober 2017

Day 25: Universal Studios Hollywood

Woensdag 27 september

Om 7u40 zijn we wakker door de wekker, maar ook door het geroep van de schoolkinderen. We kleden ons op het gemak aan en een uur later vertrekken we naar Universal Studios. Om 9u05 rijden we de parking binnen en betalen $25. Een dure parking zou je zeggen, voor $50 kan je op de voorste parking staan. Vanuit de parking komen we eerst bij de Universal Citywalk.




Bij Voodoo Doughnut kopen we elk een donut als ontbijt. We wandelen eerst naar de ingang van het park voor de traditionele foto.



Het is nog geen 10u, maar we mogen om 9u40 al naar binnen in het park. Aan een tafeltje eten we onze donut op. Daarna wandelen we het land van Harry Potter binnen, het komt ons wel bekend voor. In Florida hebben ze dit ook, maar hier is het wel wat kleiner.





De eerste attractie is de flight of the hippogrief. Zo hebben we de eerste rollercoaster erop zitten. Hoewel er hier eigenlijk bijna geen rollercoasters zijn in het park, ter vergelijking in Orlando. Daarna wandelen we naar de Upper Lot voor de Tram Tours. Deze attractie is de meest populaire van het park. Er zitten meerdere attracties in verwerkt tijdens de rit.

We rijden langs de verschillende stages van Hollywood. Momenteel zijn ze Will & Grace aan het filmen. Niet dat de serie mij veel zegt. Ook the voice USA en andere series (waarvan ik de naam ben vergeten) worden momenteel gefilmd. Het meeste van de rit is buiten, maar na 10 minuten rijden we een donkere ruimte binnen. De 3D attractie van King Kong. Eigenlijk gelijkaardig met degeen in Orlando, maar hier overdrijven ze wel met Hollywood grootsheid. Daarna rijden we langs enkele bekende filmwagens en filmsets.


Dan ontstaat er helaas een technisch defect, waardoor we moeten wisselen van wagen. Hierdoor hebben we denk ik niet de volledige tramtour gekregen. Als laatste krijgen we de nieuwe attractie “the fast and the furious”, alsook in 3D 360 ° te zien. De meest grootste 3D – ervaring ter wereld (volgens Hollywood). Om 11u10 zijn we terug aan de roltrappen van de Lower Lot. Deze attractie duurde ook wel 50 minuten.



Hierna wandelen we naar de nieuwe walk-in attractie “The Walking Dead”. Een soort van zombiehuis waarin jezelf doorwandeld. We staan vooraan en gaan met tussenpauze in kleine groepjes naar binnen. Doordat we vooraan staan, zien we niet wat er op ons afkomt. Dit maakt het wel leuker, maar voor mij angstiger. Vraag mij niet waarom, maar ik leef mij teveel in met de serie. Gelukkig, heeft er geen enkele zombie ons te pakken en staan we levend terug aan de uit-/ingang.


Al snel ontmoet ik een oude Hollywoodlegende “I love Lucy”. Wat een zalige dame is mij dat. Ze eet heel graag onze belgische wafels en drinkt graag bier. Toen ik zei dat ik geen bier lust, moet ik verhuizen want ik hoor niet in BelgiĆ«. Goh ja, Amerika zou mij ook wel bevallen dan.

Daarna gaan we naar Despicable me of was het nu Minions attractie. Nuja ik kijk mee naar het voorfilmpje, maar eens ze de motionsickness vermelden pas ik toch wel even. En maar goed ook, want een vrouw is tijdens de attractie onwel geworden. De attractie is dan even stopgezet geweest. Dit heb ik van Tom te horen gekregen. Zelf liep ik wat rond in de souvenirshop en moest ik foto’s nemen van een koppel Chinezen met een uhm camera van 5.000 euro. Wat een zwaar ding dragen die de hele dag zeg! Buiten aan de attractie kunnen we nog de minions ontmoeten. Zalige beestjes!



Bij het wandelen naar de overkant, op weg om een frisdrankbeker te kopen (het is zo warm), zien we Dr. Emmett Brown. Hij komt naar mij en zegt: “ Great Scott, you made it!” Even vragen vanwaar we komen en dan een zalige foto. Op het einde zei hij nog tegen mij: “ I will see you in the future”. Zalig!


De figuren houden hier niet op, want nu zien we Shrek en Puss in boots op het plein wandelen. We gaan snel in de rij staan, want Donkey is hier ook aanwezig. Donkey had exact dezelfde stem als in de film en het gesprek ging als volgt:
Donkey: Hello, hey what are the two of you supposed to be? Are you married?
Tom: Yes, married
Donkey: And how long are you married?
Tom: 5 years
Donkey: Ooohh, 5 years and you keep on smiling
Donkey: where are you from?
Tom: Belgium
Donkey: ooohh, I like you’re waffles, beer, fries, chocolate
Jess: thumps up
Donkey: We will give this lovely people a nice picture



Na deze foto, kopen we een hervulbare drinkbeker en een lekkere chilli hotdog.


Om 13u begint er een show met speciale effecten, die ze gebruiken tijdens een filmopname. Zeer indrukwekkende en grappige show. Om 13u28 is de show gedaan en net ernaast, ligt de show “Animal actors”. We pikken deze show vlug mee en zien vele diertjes op het podium verschijnen.


Na enkele shows te bezichtigen, hebben we zin in een ijsje. We wandelen naar de Lower Lot (via 4 roltrappen naar beneden) voor een Ben&Jerry ijsje. Heerlijk fris, maar niet fris genoeg. Tom gaat eerst naar de Transformers en daarna hebben we nood aan wat water. Geen drinkwater, maar een beetje splashwater in de attractie Jurassic Park ride. Niet veel verschil met Orlando, misschien wel een kortere rit.


Vooral mijn linkerkant is nat, maar na 5 minuten in de zon is alles al opgedroogd. Met een temperatuur van 31 °C, voelen we ons in de woestijn (in vergelijking met de koude van vorige week). Tom gaat nog naar Revenge of the mummy ride. Ik pas, want deze is attractie is intensiever dan in Orlando. Hierdoor kijk ik even naar de show van de raptor “Zulu” en haar trainer.


We hebben gedaan wat we wouden doen en pakken de roltrappen terug naar boven naar de upper lot. We staan terug in de rij voor de tram tours. De wachttijd is nu wel langer dan deze ochtend. Na een goeie 30 min zitten we terug in de tram aan de linkerkant. De rit is quasi hetzelfde, maar zoals ik al dacht krijgen we nu meer te zien. Zoals het Bates Motel (serie van de jonge Psycho) en een echte boeiing voor filmopnames van vliegtuigrampen.



Helaas geen Hill Valley (het plein met de beroemde kloktoren van “Back To The Future”), wegens filmopnames. Terug boven wandelen we wat rond in de winkeltjes en genieten nog van de sfeer. Bij de Broomstick in Harry Potter, kopen we fish and chips. Ook een apple pie, maar die valt tegen.



Terug buiten is het al bijna 18u en wandelen we naar de uitgang. Niet te geloven dat de dag zo vlug voorbij gegaan is. We wandelen naar de Citywalk en nemen nog wat sfeerfoto’s. We wandelen in enkele winkels en filmen de gekste dingen.




We zoeken een bar om wat cocktails te drinken en iets kleins om te eten. Bij Margharitaville kopen we elk een lekkere cocktail met tortillas.  Heerlijk. Een jong meisje op hoge stelten, maakt voor mij een ballonnenkatje. 20u50 willen we nog een cocktail bestellen, maar de bar is net afgesloten.




We wandelen terug en drinken dan nog een cocktail bij Bubba Gump. Om 21u45 wandelen we naar de cinema en bestellen onze tickets voor de nieuwste Marvel “Spiderman”. We zitten helemaal alleen in de cinema. Zalig!


Hier blijft het dan ook bij, want de film stelt enorm teleur. Slechtste Marvel film ooit. Niet waard om in de collectie te hebben, zelfs de kortere rol van Iron Man stelde teleur. Om middernacht sluiten we ons bezoek af met een Angel?


weer: zonnig, 31 °C

Video from our day at Universal Studios Hollywood! Enjoy and stay tuned!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten