maandag 4 september 2017

Day 1: The new adventure begins

Zondag 3 september


Om 4u10 loopt de wekker voor de eerste keer af. Relatief vast geslapen dankzij mijn ontspanningsmiddel. Het inpakken van de koffers was te stresserend geworden. Misschien door het gedoe van Mr. Trump, had ik het gevoel dat ik niet meer wist wat ik in mijn koffer mocht steken. Gelukkig komt Mollie nog even naast mij liggen. Ik laat haar nog 15 minuten bij ons liggen en dan is het tijd om echt op te staan. Vlug aankleden, toiletgerief in de koffers, vaatwasser uitladen en de katjes eten geven. Om 5u zijn we dan ook klaar om te vertrekken met ons vervoer naar het station Brussel - Zuid. 

Onze chauffeur heeft precies meer schrik dan ons dat er niet op tijd zouden geraken, want de maximum snelheid wordt meerdere keren overschreden. Goed op tijd staan we bij de check - in van Air France. Het is nog maar 5u50 als de koffers ook zijn afgegeven. Kijk nog even naar mijn koffer en hoop dat die deze keer veilig terug komt. We gaan naar Sam's Café om een lekker ontbijtje te scoren, heerlijke croissant en cappuccino. 

Het volk begint toe te stromen en om 6u50 wandelen we naar de TGV. We zitten in wagon 12 en dit blijkt eerste klas te zijn. Was dit dan 5 jaar geleden ook zo? We nemen plaats in de wagon en om 7u10 vertrekken we uit het station richting Parijs. Om 8u25 arriveren we aan de luchthaven. Binnen een klein uurtje begint de boarding van ons vliegtuig. We hoeven onze koffers niet meer op te halen, die worden rechtstreeks naar ons vliegtuig gebracht. Dit maakt het veel gemakkelijker. 

Er is veel volk in de luchthaven van Parijs. We wandelen tot aan de veiligheidsinspectie, waar we helaas een extra controle krijgen van onze handbagage. Na 20 minuten wachten wordt onze handbagage gewogen. 1 kilo te veel, maar ze zijn gelukkig soepel en we mogen zonder drama doorlopen. Gelukkig maar, want hier hebben we geen tijd voor. Dan volgt de gewoonlijke inspectie. Alle toestellen uit de koffers (laptop, camera's, gsm) en vloeistoffen in een doorzichtig zakje. Bij mij gaat het alarm af en dien ik de handen nog even te tonen. De vrouw vraagt niet veel meer en mij lijkt het wel al logisch waarom het alarm af ging bij mij. 



We zijn net op tijd voor de boarding van het vliegtuig en zijn zelfs bij wonder als eerste bovenaan aan onze zitplaatsen. De bagageruimte boven onze zitplaats is niet groot, waardoor onze koffers de andere kant moeten liggen. We nemen plaats en om 10u15 start het vliegtuig zijn motoren. Niet veel later hangen we al in de lucht en krijgen we onze eerste maaltijd. 


Na de maaltijd bekijk ik wat films zoals The Boss Baby, Passengers en Unforgettable. Tom bekijkt een aantal actiefilms zoals Wrath of the Titans, XXX en Guardians of the Galaxy 2. Tussendoor vallen we zelfs in slaap. Eventjes slapen is wel goed om de batterijen op te laden. Rond 20u (Belgische tijd), bij ons dan 11u, krijgen we een laatste maaltijd. 


Om 12u30 plaatselijke tijd landen we op de luchthaven van SF. Toch een beetje mistig, maar de zon is wel van de partij. Uit het vliegtuig komen we meteen aan de paspoortcontrole. We nemen een automatische scan. Dit hadden ze 5 jaar geleden nog niet en inmiddels staan er 40 van deze toestellen. Zeer gemakkelijk, zelf je eigen foto laten nemen en je vingerafdrukken. De volgende rij is nog een korte controle van de paspoorten. Beetje overbodig wel, misschien vertrouwen ze hun eigen systeem niet? Hierdoor krijgen we wel weer de typische vragen: "hoeveel dagen, naar waar ga je, waar werk je, ken je hier iemand,... Amerikanen hé ;) 

We zijn wel goedgekeurd en mogen onze koffers ophalen. Toch nog even paspoort laten zien, indien je er toch door bent geglipt. Veel volk aan de kofferbanden, maar we zien onze koffers al netjes klaar staan. Woehoe, dit jaar hebben we geluk. 

Nu dienen we enkel nog de auto op te halen bij Alamo. Helaas toch wel druk hier. Ze hebben nu ook wel self check - in staan en maken er gebruik van. Eigenlijk was thuis alles al ingevuld, maar moeten we hier nog eens alles invullen. Wat een tijdverspilling zeg. Het is bijna 14u als we in de garage van Alamo rondlopen op zoek naar de minivans. We mogen zelf kiezen en Tom heeft eerst zijn oog op een Chrysler. Ik opteer voor een Dodge Grand Caravan en eentje heeft redelijk wat opties en goede kilometers op de teller. Veel bergingsruimte en sportieve look. Uiteindelijk laat ik Tom wel kiezen, maar heb ik hem toch overtuigd voor de Dodge. :) Hij heeft zelfs een gps. 


We nemen plaats in de auto en zetten de airco aan. Het is hier enorm warm! Niet dat ik zal klagen, maar vermoeidheid komt wel weer op. We verlaten de garage en rijden nog naar de Golden Gate Bridge. Je ziet wel dat het weekend is en net de vooravond van Labor Day. We staan hierdoor af en toe in de file, maar uiteindelijk komt de mooiste brug te voorschijn. Prachtig toch! 


We willen nog naar Battery Spencer Point voor de overlook, maar alle parking staat vol en er is ook een zeer lange file. Verdorie toch. Tom wilt nog naar Muir Beach rijden, maar ook daar staat de parking vol. We beslissen om door te rijden naar ons hotel. Walmart is voor de volgende dag, want mijn oogjes vallen steeds dicht. We zijn te moe om nog onze inkopen op te halen. Om 17u15 vallen we gewoon in slaap. 

Weer: zonning, 38 graden  

2 opmerkingen:

  1. Ik zal voor een tweede maal proberen te reageren, met dat ik gehoord heb dat de eerste niet ontvangen is geweest:

    Ik wist niet dat men de bagage kon laten overbrengen van de TGV naar het vliegtuig! Handig!

    Blij dat jullie veilig en wel toegekomen zijn, met zo te zien nog redelijk goed uitziend eten op het vliegtuig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de vlucht viel heel goed mee. Hebben zelfs beiden geslapen. Dat is een primeur op zich.

    BeantwoordenVerwijderen