dinsdag 12 september 2017

Day 10: Keep Portland weird

Dinsdag 12 september


Om 7u30 kom ik wakker en sta op om de koffers te rangschikken voor het kamperen. Rond 8u20 gaan we naar het ontbijt in ons hotel. Het is enorm druk voor een dinsdag. Om 9u gaan we terug naar de kamer en werk ik de blog volledig bij (met veel frustratie door de wifi). Om 10u kunnen we dan vertrekken richting het centrum van Portland. We parkeren de auto aan de Japanese Garden in Washington Park. Net zie ik een auto wegrijden, want de parking staat volledig vol. We betalen $ 6,40 voor een volledige dag.

Eerst wandelen we langs de Rose Garden. Deze tuin viert zijn 100-jarige bestaan. Portland is trouwens de stad van de rozen. Wat een supermooie tuin!





We wandelen naar beneden via Lewis and Clark standbeeld, richting centrum Portland.


In het centrum is het niet zo druk. Wat ons wel meteen opvalt, zijn de vele daklozen. De meesten beseffen niet dat ze hier rondlopen. We krijgen beiden een krop in de keel. We wandelen langs leuke kleine fonteintjes en het stadium.


Rond 12u20 passeren we bij de Sushibar, die Tom had ingepland. Helaas is ze pas vanaf 16u open. We zoeken een alternatief en zien nog een andere Sushibar, niet ver van Tom Riverfront Park. We bestellen vier soorten sushi en nemen het mee naar het park. In het park is er niet veel zitplaats en we nemen alvast wat foto’s van het uitzicht.


We plaatsen ons op een verhoogde muur en smullen van de sushi. Hoewel Tom eerst de sojasaus op zijn broek gooide en ik de sushi in mijn t-shirt liet vallen. Met stokjes eten is niet mijn ding.



We wandelen terug richting centrum en passeren langs de bekende Voodoo Doughnut. We bekijken hun menukaart en kiezen twee donuts. De Voodoo Doll en de Cock ’n Balls. Origineel zijn ze hier wel hé. De donuts eten we wat verder weg op.




Vervolgens zetten we onze koers richting Powell’s Bookstore. Een enorme grote boekenwinkel. Tom zoekt een western boek van Karl May, maar helaas ze hebben hem niet. Wat een afgang! Toch scoren we beiden een leuke boek. Tom kiest voor een boek van Lewis and Clark en ikzelf een boek van de PCT “Wild”.





Daarna hebben we het wel gezien in Portland en nemen de bus, die ons afzet aan Washington Park. We moeten wel nog volledig naar boven klimmen en terug langs de rose garden. Rond 15u30 vertrekken we van de parking en rijden buiten Portland met nog een tussenstop bij Salt and Straw. Een heerlijk fris ijsje gaat smaken. Ik kies voor hun nieuwe smaak, Rose garden centennial. Het is inderdaad lekker fris en eerder een sorbet.


We rijden weg uit Portland met een enorme drukte en heel veel rode lichten. Tot grote frustratie van Tom. We hebben zeker 35 verkeerslichten gezien en steeds was het rood. De drukte begint wat te verminderen eens we bijna bij Sonsrud view point stoppen in Sandy. Hier hebben we een mooie eerst overlook van Mount Hood.


Daarna rijden we naar onze eindbestemming Trillium Lake camping. Het is reeds 18u als we arriveren en plaatsen meteen onze tent. Mijn been is wat aan de gevoelige kant geworden en plaats terug een steunverband op de ontsteking. Ik neem nog een pilletje zodat mijn lichaam volledig ontspant, om verdere pijn in het been te vermijden.



We rijden daarna naar Government Camp voor ons avondeten. Er is een winkeltje waar we een nieuwe zak ijs kopen om onze frisdrank koel te houden. We willen wel een kleine BBQ doen, maar door de branden in de omgeving zijn er geen kampvuren en dergelijke toegelaten. Grote honger hebben we eigenlijk niet, dus we houden het bij de overschot van ons eten. Al snel is de zon onder en we rijden terug naar camping en installeren ons aan Trillium Lake. Daar nemen we foto’s van de sterrenhemel met een paar snickers! Tom drinkt zijn biertje en ik mijn cola-zéro.



Rond 22u zien we niet nog meer sterren opkomen. Achter de berg hangt een licht, misschien wel van de bosbranden. We keren terug naar de tent en zien dat de matras wat slapjes is. Vlug oppompen en hopen dat er geen lek is. Op de camping zijn er geen deftig toiletten of lavabo’s, dus is de auto onze badkamer voor het avondritueel. Vlug naar de basic toiletten of bosjes. Op de ipad bekijken we nog een kort stukje van de film “Edge of tomorrow”, maar bij mij vielen de oogjes snel toe.


Weer: zonnig, 28 °C
Wildlife: eekhoorns
Hiking: km

2 opmerkingen:

  1. Portland ziet er zo een toffe stad uit, heb op internet al vele artikels gelezen en lijstjes gezien van dingen die je er moet bezoeken, dit bevestigd het nog eens!

    en voor een of ander reden dacht ik eerst dat die zeeleeuwen echt waren en vroeg me af wat ze daar deden :p

    BeantwoordenVerwijderen