woensdag 27 september 2017

Day 23: When Mountains meets the ocean again

Maandag 25 september

De laatste kampeernacht is goed meegevallen. Totaal geen koude gehad en volledig uitgeslapen ben ik om 7u wakker. Tom komt enkele minuten later ook wakker. Zoals beloofd een foto van onze laatste camping.

We breken de tent voor de laatste keer af en zoals vorig jaar past hij netjes in de tentzak. De auto ruimen we volledig op en hierna vertrekken we rond 8u van de camping. We stoppen aan het laatste VC van de reis, waar Tom nog een t-shirt koopt. We hebben beiden honger en net buiten het park zien we een winkeltje met een ontbijtbar. Hier smullen we van een lekker ontbijt.

Daarna is het reeds 10u en verlaten we de mooie bergen. Beiden met een spijtig gevoel, maar we hebben drie fantastische weken achter de rug. We stoppen nog een paar keer voor een laatste blik op de bergen, die hierna steeds verder liggen op de weg. Wat een prachtig schilderijtje.

De volgende uren zijn zeer saai, waardoor ik reeds in de auto mijn verhalen bijschrijf voor de blog. Het landschap verandert in een dorre omgeving. Eens we terug op de Highway 101 zitten, zien we terug de mooie oceaan. We stoppen voor een uitzicht, waar je wel eens otter kan zien. Er staat uitleg over de vroegere handel hier. Vele zeeotters zijn hier afgeslacht voor het geld! Een hagedis zit rustig langs de kant en probeer een foto te nemen. Ineens springt die op mijn schoen!! Bijna op mijn been. Keihard ben ik geschrokken!

Vervolgens tanken we en eten iets klein bij de McDonald's, een kleine 40 minuten voor de kust van Santa Barbara. Om 15u30 zijn we in Santa Barbara, waar we een kleine wandeling maken aan de oceaan.

Een lieve kleine puppy komt aangelopen en springt van geluk om hier te mogen rondlopen. Knuffeltje hier en knuffeltje daar. Lekker wat zand, kijken naar de golven en nog eens een knuffel. Wat een lieverd!!

Terug aan de parking, rijden we nog naar de pier van Santa Barbara. Hier wandelen we een beetje rond, ijsje eten en winkeltjes bekijken. Het valt ons op dat het personeel, hier niet zo vriendelijk is.

Na een goed uur rond te wandelen, rijden we weer verder naar onze bestemming in Los Angeles. Hier hebben we via airbnb een vakantiehuisje in Echo Park geboekt. Hopelijk is het aanwezig zoals beschreven, want ik heb al veel slechte ervaringen gelezen met airbnb. Een hotel wouden we niet kiezen, omwille van het lawaai. Het is enorm druk op de freeway, LA is dan ook de grote stad. Met 8 banen naast elkaar, rijden we door de drukte van LA. Links invoegen, rechts invoegen, zonder lichten rijden, geen pinkers, camions die inhalen. Alles is mogelijk! Man, we krijgen er stress van. Oef, nog een 15 minuten en we zijn er. We rijden langs een buurt met veel daklozen. Uiteindelijk komen we in een residentiele wijk van Echo Park en dit via de Baxter Street. Het is uiteraard al donker en bijna 20u, maar die baan ziet er toch wel steil uit! Geraken we hier wel omhoog! Eens omhoog, zien we de straat niet naar beneden! Wtf! Steil, steiler, steilst, we zitten op een coaster! De GoPro heeft dit allemaal gefilmd, ook mijn geschreeuw. Hieronder kan je al een voorproefje zien van deze blijkbaar 4de steilste straat van Amerika.

We komen aan bij onze bestemming, dat we eerst niet meteen vonden door de gps. Gelukkig na even zoeken (straatverlichting is niet aanwezig), vinden we het huis van de eigenares. Ze brengt ons naar de vakantiewoning en alles ziet eruit zoals op de foto's. Wel verschrikkelijk warm binnen, maar het zou moeten afkoelen tegen de avond. Er is ook een ventilator aanwezig. Ze vertelt ons over de mogelijkheden in de omgeving. Blijkbaar is ze afkomstig uit Frankrijk en woont al 12 jaar in Amerika. Oh, en mijn munten zijn gearriveerd!!

Na de rondleiding en verwelkoming laden we de auto uit en rijden nog naar de Panda Express voor ons avondmaal. Ik zet de foto's op de laptop en werk de blog nog even bij. Rond middernacht is het dan ook tijd om te gaan slapen.